Tuesday 17 June 2014

Knit-in Button Band. Külgekootud nööbiliist.



I guess that in every other knitting-related post, I have mentioned that I like to knit from the top down and on this occasion I did the same. I cast on the stitches for the back and knitted down to the base of the underarms. I then picked up the stitches for the right shoulder however there was a small problem. I have not knitted many buttoned items and this time I wanted to knit the attached button bands in one go. I tried to google to see if I could find some instructions, but, interestingly, wasn’t much to find. If anyone knows of any link to read I would be interested.
So I decided to invent my own methods, and knit a button band in garter stitch with 3-stitch slipped stitch edging (SSE). I got this idea for SSE from the Knitterfrei blog, thank you for sharing!
Please look at my photos for my progress.
If you are interested to read more about my method please feel free to leave a comment and I will translate the description.


Ma vist igas teises kudumisega seotud postituses mainin, et mulle meeldib ülevalt alla kududa. Egas ma sellest meetodist seekordki üle ega ümber saanud. Seega lõin selja laiuse jagu silmi üles ja kudusin seljatüki kuni kaenlaaluseni. Seejärel võtsin vardale parema õla jagu silmuseid. Ja tekkis väike problem. Ma olen vähe eest nööbitavaid kampsuneid kudunud. Tahtsin seekord nööbiliistu kohe külge kududa. Asusin googeldama, kuid huvitaval kombel eriti midagi leida polnudki. Kui keegi teab mõnd linki, loeks huviga.
Nii siis leiutasin oma meetodi ja otsustasin kududa nööbiliistu ripskoes, kolmesilmuselise ületõstetud silmustega servaga. Serva idee sain Knitterfrei blogist, tänud jagamast!
Kolmesilmuseline ületõstetud silmustega serv:
Paremal pool: K1, lõng töö ette ja libista 1 s kudumata paremale vardale, lõng tagasi töö taha ja K1.
Vasemal pool: lõng töö ees libista 1 s paremale vardale, lõng töö taha ja K1, lõng tagasi ette ja
libista 1 s paremale vardale.
Nööbiliistu kudumine.
Kudusin parema õla esimese rea kuni kaelaavani. Rea lõpul lõin üles seitse silmust nööbiliistu jaoks. Tagasireal 1 pahemp, 1 paremp, 1 pahemp, 4 paremp.
Edasi lähebki nööbiliist nii, et neli silmust ripskoes, kolm äärmist serva kudumise võttega.
Googeldamise käigus leidsin soovituse kasutada nööbiliistul lühendatud ridasid, et ühtlustada parempidist pinda ja ripskude, sest ripskude tõmbab pinna kokku. Kudusin igal 6.-l real lühendatud read. Praegu näeb ühtlane välja. Alles nüüd hakkasin mõtlema, et näiteks Haapsalu sallil on ju ka ripskoeline serv, kuid ei ole lühem ega jää kiskuma? Või on asi sellest, et salli venitatakse üsna tublisti?
Kui parem hõlm oli kaenlaaluseni kootud, alustasin vasaku hõlma kudumist. Selleks tuli kõigepealt kududa kaelusekant/nööbiliist ka kaeluse taha. Korjasin üles seitse silmust, mille olin üles loonud paremat nööbiliistu alustades ja lisaks veel ühe silmuse, kokku 8 silmust. Kudusin kaelusekandi seljatüki külge. Selleks kudusin kaheksanda silmuse kokku kaelakaarel ootel oleva silmusega.  


Nööpaugud koon kahekordse õhksilmuse meetodil.
Rida 1: Koo kuni nööpauguni, 2 s paremp kokku, 2x õhksilmus, 2 s ületõstmisega kokku.
Rida 2: Koo õhksilmused nii: koo esimene õs parempidi, koo teine õs keeruga.
Päris keeruline jutt tuli. Mis teie arvate külgekootud nööbiliistust?

 FBLYFLMS

9 comments:

  1. Sa oled viimasel ajal nii produktiivne! Selliseid nööpauke teen mina ka ja olen alati arvanud, et olen midagi väga geniaalset ( ja laisa inimese kombelist) välja mõelnud. Jumal tänatud, et tublid inimesed ka nii teevad :D

    ReplyDelete
  2. Mul vist praegu mingi kudumise-õmblemise-kirjutamise pisik küljes ;)

    ReplyDelete
  3. Mina olen teinud selliselt nööbiliistu vaid toekama (jämedama-jäigema) lõngaga ning siis on see küll väga hästi vastu pidanud. Peaksin õhemaga ka proovima...

    ReplyDelete
  4. Mul praegu väike kahtlus just nende lühendatud ridade osas, mis lisavad nööbiliistule rohkem ridu , kui kehaosal on. Eks tuleb kant alla õmmelda, kui muidu venima kipub. Venitatud servasilmused peaks ka asja vormis hoidma.

    ReplyDelete
  5. Mina olen teinud mitmeid kampsuneid külgekootava nööbiliistuga, peamiselt just ripskoes ja õnnestub küll. Mul on üsna lõtv kude ja tähtis on see, et ääresilm saaks tugev. See sinu ääresilmameetod paistab just mulle sobivat, kavatsen proovida. Lühendatud ridadest nööbiliistus pole kuulnud, ausalt öeldes on mul ka kahtlus, et hakkab venima. Minu põhimõte on, et pigem olgu nööbiliist veidi lühem (pingul), sest märjalt venitades saab seda kujundada, aga mida teed, kui ta lokkima hakkab.

    ReplyDelete
  6. Just minu mõte- natuke venitatud servasilmus ja pesemise ajal mõõtu venitatud nööbiliist on parim lahendus. Loomulikult on alusriie ka väga popp ja noortepärane ja kasulik, aga minu jaoks on see ilmselgelt liiga keerukas lahendus ;)

    ReplyDelete
  7. Oh kui tore on äramärkimist leida! Mul kohe puna tuli palgeile ja kõrvad liikusid.

    Ma ütlen omast kogemusest, et liistu venimist ei ole selle ääresilmameetodiga küll karta. Koon hetkel ise sama meetodit kasutades hiiglapikka ripskoes õlasalli ja ausalt öeldes kohe venitan neid ääresilmuseid ekstra, et nad liiga "puised" ei jääks.

    ReplyDelete
  8. See teema hakkas mulle nii palju huvi pakkuma, et tegin sellest ka oma blogisse väikse kirjutise.

    ReplyDelete
  9. Tänud, Ingi! Lähen kohe uurima.

    ReplyDelete